reklama

Ako si Facebook podal Nestlé

Mám rád orangutany. Mám rád aj tyčinku Kit Kat. No musím si vybrať, na ktorú stranu sa prikloním. K orangutanom (popravde som živého ešte nevidel, do zoo moc nechodím) alebo ku Kit Katu. Čo majú spoločné tieto zvieratká a štyri čokoládové prsty? Ak nie ste blízky príbuzný týchto cicavcov, botanik, prípadne aktivista Greanpeacu, odpoveď vám asi nebude známa. No ak ste podľahli davovej psychóze ako ja a upísali sa svojim časom a papilárnymi líniami na bruškách vašich prstov Facebooku, nestrácajte nádej - ste na správnej www adrese.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V obvyklú dobu (teda hocikedy), keď mám čas (teda stále) som zasadol pred svoje PC. Namiesto defaultne nastavenej uvítacej stránky nejakého relevantného spravodajského serveru mi svieti modro-biela obrazovka - nie, nie je to stránka SDKU. V pravom hornom rohu pozvánka do skupiny - NESTLE. Prečo nie, možno to je jedna z tých stránok, kde každý deň niekto zaručene vyhrá nový dom, v tomto prípade doživotný prísun čokolády. Zbežne čítam komenty a nestačím sa čudovať. Všetky do jedného negatívne. Nedalo mi, zistil som si adresu googlu a začal googliť.....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chlapci a dievčatá z Greanpeacu vytvorili jedno veľmi pekné a dostačujúco úderné video (tu) nato, aby vzbudilo záujem o firmu Nestlé, konkrétne o ich produkt Kit Kat. V skratke ide o to, že spoločnosť Nestlé nakupuje palmový olej (jedna z hlavných ingrediencií pre tyčinku) od spoločností, ktoré ničia dažďové pralesy. No a v dažďových pralesoch žijú.....presne tak, orangutany.

Situácie pre PR spoločnosti ako vyšitá. Núka sa veľa sľubných riešení tejto krízovej situácie: usporiadať tlačovky a vyvrátiť tieto nehorázne fámy, spustiť nový projekt na záchranu čohokoľvek živého (najlepšie ohrozeného), zasadiť nové stromy,..... Ak si prečítate čo len jeden článok o krízovej situácie, zistíte, že existuje veľa riešení, okrem jedného - mlčať. Neexistuje nič horšieho, čo môžete spraviť, ako je mlčanie. Aspoň to si do tejto chvíle myslel odborníci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznáte to, keď zakážete dieťaťu pozerať film, čo ide o 22:00 - ono ho bude chcieť just vidieť! Nestlé reagovalo presne rovnako. Požiadali Youtube, aby stiahli z obehu toto video. Skutočne bol stiahnuté, ale predtým bol okolo neho narobený taký rozruch, že ho šerovalo a šeruje stále viac ľudí. Nie som fanúšikom Greanpeac-u (to už skorej organizácii Peta, kvôli ich oku lahodiacim reklamným kampaniam-) , ale musím im pripísať kredit za následne vydarené video (tu) , vytvorené ako reakcia na požiadavky Nestlé.

Konečne sa dostávame k sľubovanému Facebook-u. Práve rozruch, ktorý vyvolalo samo Nestlé okolo zrušenie videa na Youtube podnietilo tisícky používateľov tejto sociálnej siete aby sa stali „fanúšikmi" Nestlé a vyjadrili svoj názor, z drvivej väčšiny negatívny. A to práve na ich fan stránke (tu). A že sociálna sieť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver: aj tak ten Kit Kat nemám moc rád a už ho nebudem kupovať. Veď v Jednote majú teraz originál fejknuté sójové rezy len za 6 SK! ...teda 0,19 €

Juraj Récky

Juraj Récky

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Even with my eyes wide open,I can´t see a thing Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu